Memsidea

Huisstijlontwerp

Corporate identity vertegenwoordigt de status van het bedrijf buiten of binnen het bedrijf. Bovendien is het een hele stand van zaken dat klanten het bedrijf in één oogopslag leren kennen. De huisstijl zorgt er ook voor dat bedrijven er professioneel uitzien en een betrouwbaardere indruk achterlaten bij klanten. De basis van deze werken is het logo dat bestaat uit het embleem en de naam van de instelling. Afgezien hiervan zijn alle resterende visuele communicatiematerialen gevormd op basis van logo-ontwerpen.

Corporate identity stelt bedrijven in staat om zichtbaar te zijn in zowel B2C marketing als B2B marketing. Daarom is het erg belangrijk omdat het de bekendheid bij klanten vergroot. Omdat het een van de meest basale reclamewerken is, is het voor bedrijven zonder huisstijl bijna onmogelijk om te groeien en herkend te worden. De huisstijl, die goed is ontworpen, geeft bedrijven echter een goede reputatie in de ogen van klanten. Omdat het echter altijd pakkend is, zal het toenemen in marketingactiviteiten.

Bij de huisstijlonderzoeken werd de inhoud in alle maten bepaald, van de kleding van de medewerkers tot de autokleding, van logo tot kantoorinrichting, van briefpapier tot bewegwijzering.

Hoe moet de huisstijl zijn?

Het eerste dat u moet doen bij het maken van een huisstijl, is het logo van de instelling ontwerpen door de kleuren te bepalen. Zo wordt een logo gemaakt dat bij het bedrijf hoort. Het logo is een van de zeer belangrijke onderdelen van de huisstijl. Het is de uitstraling van het logo dat het pakkend, krachtig en effectief maakt in de instelling. 

Nadat het logo is gemaakt, moeten alle verschillende gedrukte materialen die buiten en binnen het bedrijf worden gebruikt, ook de vorm hebben van een logo. Met andere woorden, de structuur die in de naam van het logo is gecreëerd, moet op een manier worden voorbereid die niet in tegenspraak is met de kenmerken ervan. De op een unieke manier opgestelde huisstijl is uitermate belangrijk voor de reputatie en het succes van het bedrijf. Het is een investering namens hen om soortgelijke logo's te gebruiken of om de afbeeldingen of kleuren van andere bedrijven te imiteren. Om deze reden moet de te creëren identiteit worden voorbereid op een manier die uniek is en het bedrijf zelf kan vertegenwoordigen.

Bij het creëren van een huisstijl moeten bedrijven zoveel mogelijk met professionele mensen op hun vakgebied werken. Omdat huisstijl geen werk is dat in de loop van de tijd kan veranderen. Er zijn niet veel wijzigingen mogelijk, behalve de kleine details en details.

Huisstijl ontwerpstadia

Bij het ontwerpen van een huisstijl komen bedrijven en ontwerpers over het algemeen tot een resultaat aan het einde van drie fasen. De eerste stap is om het uit te voeren werk te bepalen. Het bedrijf communiceert wat prioriteit krijgt aan de ontwerpers, welke producten het wil en de algemene kenmerken van het bedrijf. De ontwerper gaat aan de slag met de ontwerpen, rekening houdend met de actualiteit conform de wensen van het bedrijf. Ten tweede krijgt hij een goedkeuring door de werken waarmee hij aan het ontwerp werkt in te dienen bij het bedrijf. Tijdens deze fase worden, indien nodig, studies en afspraken gemaakt in overeenstemming met de aanbevelingen van het bedrijf. In de laatste fase begint het distributie- en drukproces namens de werken die zijn overeengekomen tussen het bedrijf en de ontwerper.

Huisstijl is geen werk dat in de loop van de tijd kan veranderen. Te veel wijzigingen aanbrengen, behalve de kleine details en aanrakingen, zal zowel een terugspoelproces als arbeidsintensief zijn. Een opnieuw opgemaakte huisstijl zal een verlies aan prestige en ervaring veroorzaken, aangezien het bedrijven als een nieuwe instelling zal lanceren. Om deze reden is een gedetailleerde studie nodig naar de visie en missie die de bedrijven volledig weerspiegelen.

Waarom heeft u een huisstijl nodig?

Bedrijven hebben een huisstijl nodig om zichzelf voor te stellen aan hun klanten en om een ​​merk voor hun bedrijf te krijgen . Er zijn echter veel redenen voor de behoefte aan huisstijl. Dit zijn de volgende:

Merkpersoonlijkheid

Een huisstijl is een visuele weergave van de 'persoonlijkheid' en waarden van uw merk. Identity design wordt vooral gebruikt om bepaalde emoties bij je publiek op te roepen en de toon van je merk te bepalen. Uw merkidentiteit moet goed zijn ontworpen om uw bedrijfsdoelen te promoten en uw algemene boodschap over te brengen. 

Ander ontwerp

Uw huisstijl helpt u onderscheidend te zijn binnen de sector en uw merk zeer nauwkeurig te positioneren. Een creatief huisstijlontwerp ontworpen door een professioneel team helpt om de aandacht van uw potentiële klant op uw markt te trekken.

Consistent bericht

Om uw bedrijfsimago te verbeteren, moet u een consistente boodschap op al uw huisstijlmateriaal plaatsen. Elk stuk moet ontwerpelementen en basisstijlen hebben. Daarnaast moet er een compatibele huisstijlkit worden gemaakt.

Bewustzijn vergroten

Het maken van een huisstijlkit helpt om de bekendheid van uw merk te vergroten. Het ondersteunt al uw marketingmateriaal om voorop te lopen. Op alle evenementen en beurzen waar uw merk zijn marketingactiviteiten uitvoert, kunt u meer pakkend zijn en veel meer contact leggen met uw doelgroep.

Merkloyaliteit

Een effectieve huisstijl is erg belangrijk om de verbinding tussen uw merk en de doelgroep tot stand te brengen. Het helpt vertrouwen in uw merk en klantloyaliteit op te bouwen.

Wat is een huisstijlbureau?

De huisstijl die tegenwoordig door bijna alle bedrijven wordt gebruikt, weerspiegelt de missie en visie van het merk. Het is echter een zeer belangrijke gids voor het creëren van merkidentiteit.

Het proces van het vestigen van een huisstijl komt tot stand door de combinatie van zeer creatieve en veelomvattende factoren. Dit proces verloopt via huisstijlbureaus die gespecialiseerd zijn in huisstijl. Het huisstijlbureau is verantwoordelijk voor het opstellen van de door het merk gevraagde corporate guide door de verwachtingen en behoeften van het merk te combineren met het professionele proces. Huisstijlbureaus houden er rekening mee dat de te creëren huisstijl niet uit slechts enkele afbeeldingen bestaat, maar om merkwaarde te creëren met een meer omvattende uiting.

Huisstijl is een van de manieren waarop bedrijven kunnen communiceren met de doelgroep en hun bekendheid kunnen vergroten. Om deze reden zou een huisstijlbureau de analyse van het merk heel zorgvuldig moeten doen bij het starten van werkzaamheden en projecten. Ze zorgen ervoor dat er een richtlijn met merkwaarden ontstaat in lijn met de analyse en in het kader van passende koppelingen.

Waarom is een huisstijlbureau nodig?

Corporate identity omvat alle geografische, bestuurlijke en historische processen van de instelling. Het is ook een belangrijk werk dat wordt uitgevoerd om een ​​link te creëren tussen het merk en de doelgroep. Het huisstijlproject wordt gerealiseerd in lijn met de analyse- en onderzoeksprocessen van professionele mensen.

Het huisstijlbureau is zich ervan bewust dat het waarde creëert voor het merk, dat huisstijl al lang wordt gebruikt en een effectief project is tijdens public relations. Corporate zijn betekent dat bedrijven hun bekendheid vergroten en de reputatie van hun merken versterken, zodat ze één gezicht hebben in alle gebieden waar ze gevestigd zijn. Bedrijven die op de hoogte zijn van deze punten zijn zich bewust van het feit dat er in huisstijl gewerkt wordt vanuit een professionelere en uitgebreider perspectief dan het gebruik van logo's in diverse materialen.

Onder het corporate image gecreëerd door grote merken en in de vorm van de signatuur van het merk vinden er gedetailleerde onderzoeken plaats via het huisstijlbureau. Het is noodzakelijk om samen te werken met huisstijlbureaus om een ​​duidelijke boodschap te geven namens uw merk en om merkwaarde te creëren door reputatiemanagement.

Belangrijkste materialen die op een huisstijl moeten staan

Huisstijl is een belangrijk onderwerp geworden waarvoor grote bedrijven in de hedendaagse industrie hun merken laten bouwen. Er zijn echter enkele belangrijke materialen die over bedrijfsidentiteiten zouden moeten gaan. Deze materialen zijn als volgt:

  • Logo
  • webpagina
  • Visitekaartje
  • Email handtekening
  • Verpakking
  • Briefpapier
  • Teken
  • Promotieproducten
  • Afdrukmaterialen