Memsidea

Interface ontwerp

Op dit moment is het erg gemakkelijk om een ​​ontwerper te vinden die voor elke baan kan werken ... Maar op de interface-ontwerpafdeling is het erg moeilijk om een ​​deskundige ontwerper te vinden die de ontwerpsjabloon goed kent. Om deze reden zijn wij als familie Memsidea u graag van dienst. Na Gaziantep bedienen we nu heel Turkije. Als u bij elke interface-ontwerpbewerking de meest nauwkeurige oplossing kent en probeert deze oplossingen in het project te implementeren, bent u een stap voor op andere kandidaten voor interface-ontwerpers. In dit artikel hebben we 9 suggesties en informatie opgesteld die kunnen worden gebruikt voor interface-ontwerp van projecten op internet. We zullen ook de fouten bespreken die zijn gemaakt bij het ontwerpen van de interface. 

1- Inzicht in de effecten van interface-ontwerpen (UI) op gebruikerservaring (UX)

Hoewel bekend is dat UI (interface design) in de eerste plaats een vitale waarde heeft boven UX (user experience), worden deze termen vaak misbruikt. Er is enorm veel ruimte voor UX-consistentie.
We mogen natuurlijk niet concluderen dat de gebruikersinterface hierin onbelangrijk is. Zoals iedereen weet, brengt het ontwerpen van een interface een website of een applicatie naar voren. UX-architecten (ontwerpers) moeten echter rekening houden met een aantal factoren, zoals invloed, architectuur, vorming van duidelijke classificaties, copywriting, ontwerp en overeenkomst van softwaremakers. Zoals de naam doet vermoeden, is het het ontwerp van ervaringen van het allereerste begin tot het einde.

Om een ​​zeer goede interface te maken, hebben UI-ontwerpersHet is noodzakelijk om te vertrouwen op de binnenkomende informatiestroom in termen van gebruikerservaring, zoals bepalen welke problemen moeten worden opgelost, bepalen hoe de gebruikersstroom zal zijn. Nadat al deze middelen zijn bereikt, is het het meest ideale en logische om aan de interface te werken, vervolgens de conceptvorming te starten en te worden getest door de UX-ontwerpers. Er zijn dus geen grote aanpassingen achteraf nodig.

2- Bepaal uw doelgroep

Als hij in detail uitlegt wat voor soort interface-ontwerp hij van de gebruiker wil, zal dat in de toekomst geen onaangename verrassing voor je zijn. Als u bezig bent met het maken van een website, moet u de vraag beantwoorden wie in de toekomst uw doelgroep zou moeten zijn. U kunt onnodige details verwijderen. Om mensen naar je toe te trekken, moet je weten wat ze willen en je klanten een complete presentatie kunnen geven. Misschien voel je je in dit stadium eenzaam. Het beste wat u op dit moment kunt doen, is uw tegenstanders in de gaten houden. Welke webpagina's ga je meer op het project laten lijken? Gebruiken ze hetzelfde thema en dezelfde kleurtonen? Gebruiken ze dezelfde vorm of een andere stijl? Past de visualiteit beter bij uw doelgroep? Deze vragen en de antwoorden die u vindt, brengen u een stap verder.
Door ontwerpsjablonen te maken, onderscheidt u zich van uw eigen verwachtingen en maakt u het gebruik van internetpagina's op een eenvoudigere manier mogelijk. Het eerste dat u gaat doen, is uw doelgroep kiezen. Dan moet u uw project in gebruik nemen en laten testen. De volgende goede of slechte reacties zijn heel erg belangrijk. Analyseer de reacties daarom heel goed.

3- Je moet eenvoudig maar consistent zijn

De reden waarom uw interface goed is, blijkt duidelijk uit het eenvoudige en gemakkelijke gebruik. Als het op eenvoud aankomt, gaat het niet om het animeren van 1 - 2 knoppen of rechts en links. Uw ontwerp moet nuttig, gemakkelijk te begrijpen en eenvoudig zijn. Gebruikers mogen geen kompas of kaart gebruiken om door de applicatie of website te navigeren. Als u weet waar gebruikers naartoe gaan, moet u sturen. Dit is jouw taak als ontwerper van de interface ... Dan kun
je heel goed werk leveren door factoren zoals kleur, lettergrootte en stijlen te gebruiken die je een voor een onderzoekt, goede of slechte reacties die nog komen. De interface moet in elke fase van het project consistent zijn. Wanneer gebruikers uw interface gebruiken, moeten ze er heel snel aan wennen. Daarom raden we je af om hele gekke ontwerpmodellen in te voeren.

4- Tot stand brengen van een visuele hiërarchie

Het belangrijkste doel van een interface is om de aandacht van de gebruiker te trekken. Het is niet erg moeilijk om dit te bereiken. U kunt hier op duizenden manieren mee omgaan. Zelfs de eenvoudigste methode die u kunt bedenken, kan grote problemen veroorzaken. Net als in het geval van Netflix, trekken een paar tips die zo zijn ontworpen dat ze niet over het hoofd kunnen worden gezien omdat de startpagina wordt geopend onmiddellijk uw aandacht. Wanneer u de Netflix-startpagina opent, ziet u een goed opgezette hiërarchie. Als u deze hiërarchie gaat gebruiken, markeert u de secties die u in uw interface wilt opvallen. Zoals we in ons vorige artikel al zeiden, is consistentie erg belangrijk bij het ontwerpen van een interface. Iets buiten het ontwerp dat u maakt, kan zeer functioneel en nuttig zijn. Onthoud dat wanneer de visuele mal is verbroken, u de aandacht en interesse zult trekken van degenen die de interface zullen gebruiken.

5- De juiste schrijfstijlen gebruiken

Om de visuele hiërarchie perfect te vormen, moet u een andere en beleefde manier van schrijven gebruiken. Deze methode is niet zo eenvoudig als ik een leuk script kan vinden en het overal in mijn interface kan gebruiken.
Onthoud dit als u net begint met interface-ontwerp. Elk lettertype heeft een karakter. Dat karakter moet geschikt zijn voor uw doelgroep. In de gehele opzet van de IHS Blog zien we dat de informatie die voor de gebruikers belangrijk is, speciaal benadrukt wordt. Het is natuurlijk niet juist om elk stukje informatie te benadrukken. Bovendien zorgt het creëren van een contrasterende kleur met uw achtergrondthema ervoor dat uw artikelen opvallen en comfortabeler worden gelezen. Sommige mengsels van kleuren, zoals rood op blauw of roze op geel, kunnen tot walgelijke resultaten leiden. Als ontwerper moet je bepaalde smaken hebben en die smaken overbrengen op dit werk. Zo kunnen er heel correcte dingen uitkomen.

6- Besteed aandacht aan contrastkleurharmonie

Het kiezen van de juiste en passende kleur of tinten voor design is een kunst. In dit artikel zullen we het hebben over hoe de harmonie van kleuren wordt gebruikt in interfaceprojecten die de aandacht op u vestigen. Deze kleuren dienen om de visuele hiërarchie over te brengen op de persoon, om de communicatie tussen objecten te verbreken en om het interface-ontwerp in het algemeen te vergroten, om de aandacht van uw doelgroep te trekken.
Wanneer u aan een interfaceproject werkt, probeert u vergelijkbare kleuren te creëren om visuele aanwijzingen over te brengen, om uniformiteit te behouden. Zoals we in dit artikel en het vijfde item al vermeldden, worden contrastkleuren gebruikt om de aandacht te trekken van mensen die de interface zullen gebruiken.

7- Overweeg gebruikersreacties

Interfaces zijn gemaakt zodat mensen ze kunnen gebruiken. Houd hier rekening mee bij het plannen van het ontwerp. Een van de grootste voordelen van webpagina-projecten is dat u de kans krijgt om een ​​feedbackbericht te ontwerpen voor gebruikers die de interface gebruiken.

8- Samenwerking is de gouden kwestie die tot succes leidt

Tijdens het voltooien van uw project, kunt u zich in het team bevinden op de punten die u niet kunt of vastloopt. Onze voorouders hebben ook een heel goed spreekwoord over dit onderwerp. “Wat heb je in één hand, het geluid van twee handen.” Groepswerk leidt je altijd naar succes.

9- Het geheel combineren

Het ontwerpen van een interface is zeker geen gemakkelijke taak. Na het meten en afwegen van tientallen dingen in je hoofd, besteed je veel tijd aan het proberen om ze te realiseren.
We zijn aan het einde gekomen van een ander artikel. In dit artikel hebben we het gehad over veel informatie die het leven van interfaceontwerpers gemakkelijker zal maken. U kunt een veel betere interface-ontwerper worden door naar deze suggesties te luisteren. Interface-ontwerp is niet alleen een heel eng beroep, het laat zien dat je onbeperkt kunt werken met je eigen verbeeldingskracht. Onthoud het volgende. De interfaces die u maakt, moeten eenvoudig en gebruiksvriendelijk zijn, er moeten kleuren worden gebruikt die uw doelgroep aanspreken, lettertypecompatibiliteit moet foutloos zijn, continue communicatie moet voorzien zijn van gebruikersfeedback en ze moeten met elkaar verbonden zijn. Perfecte ontwerpen kunnen worden geproduceerd door de vele factoren die we hebben genoemd in evenwicht te brengen.